oktober 2012

Idas dans

Etter en dag med mange irritasjonsmomenter er det deilig å synke ned i senga og slappe skikkelig av. Strømmen har vært borte store deler av dagen og da er det ikke så lett med eksamensskriving. Men...

Barnehjems barna

Endelig. Kom barnehjemsbarna på besøk,noe jeg har gledet meg til siden mars. Jeg elsker å være sammen med barn og det å glede andre er det beste jeg vet! Vi brukte mange timer nede på stranda med l...

Goodie bags

Og ikke hvilke som helst goodie bags. Etter en skjønn frokost på bassengkanten og en time på flytemadrassen i solsteika dro jeg til cafeen for å hjelpe til med å lage goodiebags til barna fra barne...

Nightmare

Idag har vært en spesiell dag. Mens jeg stod og ordnet meg i dag tidlig hørte jeg plutselig et skrik fra Monika som gikk rundt å spiste på frokostblandinga si. Noen minutter senere skriker jeg også...

Siden sist

Har vi besøkt enda et resort. Dette var veldig forskjellig fra de to andre fordi dette er bygget opp av gamle bygninger og bygger på økologiske verdier, noe jeg er veldig for. På resortet drakk jeg...

Ayana resort

Vi har begynt med et nytt fag i studiet som heter serviceledelse. Det virker kjempe spennende og det er den første timen jeg har fått med meg så å si alt i en forelesning. Det har vært en lang dag,...

Manicure

Her på Bali kan man få veldig mye for en billig penge. En times deilig massasje koster blandt annet bare 50 norske kroner. Skal du ha lignende i Norge må du opp i 5-600. Det er også mye billigere å...

Surfing

Til nå har jeg surfet tre ganger. Og jammen meg er det ganske lett. Mamma og Trine har også fått prøvd seg og de klarer det også. Sist vi var å surfet var jeg veldig sliten og begynte å surre skikk...

Tanah Lot Tempel

På fredag lå vi på stranda også dro vi til det kjente tempelet Tanah Lot på kvelden for å se kecak dance. Tror det må være den fineste plassen jeg har vært her nede. Hadde vi bare ikke stått to tim...

Turtle Island

Forrige torsdag dro vi sammen med Monika og Marte til turtle island. Først ble vi kjørt til nusa dua hvor vi ble kjørt med båt ut til en plass vi snorklet. Jeg har aldri snorklet før, så det var ve...

Coconut

Igår spiste vi lunsj på stranden her nede. Et fireretters måltid rett i havkanten, med bading som mellommåltid. Trine prøvde også å drikke av kokosnøtt for første gang. Grunnen til at du kanskje ha...

Dreamland

Tirsdagen dro vi til Dreamland beach og det var som drømmeland. Knall vakkert.På stranden ble vi i mange timer. Helt til sola gikk ned bak skyene og magen rumlet. På vei hjem måtte meg og mamma bar...

Ubud

På mandag leide vi taxi sjåfør Alfian. En kjempe koselig taxi sjåfør som også er litt guide. Han tok oss med på litt av vært.Først var vi på en sølv fabrikk, hvor vi kunne se hvordan de lagde anhen...

Fish resturant

På søndag kveld dro vi ut for å prøve en av de annerkjente fiske resturantene på Jimbaran stranda. Er man fra øya så liår en fisk! Det kom noen søte gatemusikanter bort til oss og begynte å spille ...