august 2012

Bali safari park

Idag tok vi en spontan tur til bali safari park etter forelesningen som sluttet klokka 10. Det vi ikke visste var at det tok en time å kjøre med taxi, at det var litt dyrt og at det ikke kjørte så ...

Sunshine

Idag har vi bare hatt forelesning i flerkulturell forståelse fra 8-10. Når vi kom fra skolen skiftet vi fra vinter klær til sommer klær, spiste og dro på stranda. Idag har det endelig vært litt sol...

Update

Idag har vi hatt fire timer forelesning, kjedet oss og lugget på stranda. Ikke alltid en fordel å begynne så tidlig på skolen og ikke ha noe skole vei. Man har ett par timer ekstra man må fylle med...

Slappe av dag

Idag har vi bare sluppet skikkelig godt av. Selvom jeg hater å slappe av, så har det vært ganske deilig. Vi lå også en time eller to på solsenger nede på stranda. Fikk til og med prutet idag også. ...

Hippie

Hippie var det kjæresten min kalte meg, jeg tenkte mer indisk når jeg kjøpte disse buksene som dere ser på bildet under.Og jeg har putet for første gang i mitt liv (tror jeg). Egentlig kostet bukse...

Laundry

Idag har jeg sendt avgårde min første klesvask. Så nå er jeg spent på om jeg får alt helt tilbake.

Shopping vs budsjett

Jeg vet ikke helt hva som skjedde. Men vi endte opp på shopping idag. Vi har bestemt oss for å bo på hotellet hele semesteret, og trengte derfor litt ekstra utstyr og litt kos. Så da måtte vi avste...

3år

Igår hadde meg og kjæresten min vært sammen i tre år og forlovet i 8 mnd. Litt kjedelig at han er så langt unna, skulle så gjerne vist han alt her nede :)

Luwak - Gateway café

Nå sitter vi på Gateway Café og har akkurat spist chicken steak. Sammen med en i fra klassen. Vi har hatt en inspirerende introduksjon av faget produktutvikling. Og jeg gleder meg veldig til å begy...

Room service

Idag tok vi oss frihet til å bestille roomservice pizza. Det var veldig handy og veldig godt! Så det kommer nok til å skje igjen. Så hadde jeg min aller første yoga time før en sukkert på stranda i...

Day 5

Idag hadde vi første forelesning. Jeg er litt usikker på hvordan vi skal komme igjennom pensum, men med mye selvstudie tror jeg det skal gå. Bensinen her på Bali får man kjøpt på slike vodka flaske...

Money money money

Her på Bali er det lett å føle seg rik, og det har ført med seg en dårlig uvane. Jeg har kjøpt alt jeg absolutt ikke trenger. Derfor skal jeg kutte ned litt. Her ser dere de balinesiske pengene ca....

Day 4

Wow. Jeg er sliten. Idag begynte skolen, men det er ikke det jeg er sliten av. For forelesningen var grei og kjapp. Etterpå derimot, fikk kroppen seg et solsjokk og bølgesjokk på stranda. Så nå er ...

Day 3

Idag spiste vi frokost og lå runt to timer på stranden før vi dro til Kuta for å shoppe.Vi var å handlet litt mat på carrefour, helt sykt hvor mye de har der. Også finner jeg ingen pålegg jeg vil h...

Velkomst middag

Jeg har veldig lite tilgang på nett. Idag kom jeg på at jeg skulle sjekke et sted om det var nett, og det var det. Klokka er 22.11 her, så for dere som leser det så er den jo bare runt 3-4? Så noen...

Day 2

Jeg hr fått en del nye lesere etter at jeg begynte å blogge igjen. Og det er utrolig hyggelig. Håper dere legger igjen en kommentar så jeg vet hvem dere er og om dere følger meg fast eller bare har...

Day 1

Det første vi klarte var å forsove oss. Jeg hadde klart å stille klokken 5 timer og ikke 6... Så vi kom luskende inn på informasjons møtet halvannen time etter alle andre. Ikke fikk vi spist frokos...

Hotellet

Her får dere se hotellet vi bor på. Helt utrolig bra, alt utenom at det ikke er internett på rommene...Håper dere har det like fint som meg.

Airplane

Flyturen gikk kjempe fint. Laaaangt, men vi ble underholdt av tv serier :) Maten på Gardermoen.En av tre flymiddager. Så bedre ut enn det smakte :) Kommer flere innlegg så fort det er greit nett ig...

At the airport

Nå er vi på flyplassen. Gleder oss noe helt syyyyyykt! Har sakt hade til kjærestene våre og venter egentlig på avgang 14.15 :D Dette blir bra!!!!

Ready

Dette har fått plass i kofferten min som ikke veide mer enn 18 kg når jeg veide den.Nå sitter jeg på bussen til Sandefjord, skal være hos kjæresten min til onsdag. Merkelig hvor fort tiden har gått...

Sun burned

For første gang siden mars har jeg faktisk blitt solbrent. Kanskje ikke så lurt å være så solbrent før jeg reiser, men tanken om å ikke være helt albino på hele kroppen er jo grei. Noen som har sol...

4 dager til!

Tiden har virkelig flydd det siste halve året. Det er faktisk et halvt år siden jeg og Monika bestemte oss for å ut i verden. Så tre og en halv mnd med studier på Bali ble det. Idag er det faktisk ...

DIY passport cover

Jeg holdt på å kjøpe et knall rosa cover til å ha på passet mitt, men så tenkte jeg at penger spart hvis jeg bare syr et selv. Aldri har jeg sydd noe så innviklet men ganske bra.Nå er jeg klar for ...
Hjørdis Isabell

19, Kristiansand

Studerer reiselivsledelse på Bali fra aug-des :) Bloggen blir en "dagbok" fra eventyret på Bali.